Some-mainonta tavoittaa
yleisöä ja lisää myyntiä

Some-mainostaja tavoittaa yksityis- ja yritysasiakkaan

Mainonta sosiaalisessa mediassa tuo yrityksellesi näkyvyyttä, liidejä ja kauppaa. Näkyvyys sosiaalisen median kanavissa sopii erinomaisesti B2C- ja B2B-markkinointiin.

Mainostamalla sosiaalisen median eri alustoilla (mm. Facebookissa tai Instagramissa), eri mainosmuotoja hyödyntäen, tuot yrityksesi näkyviin sinne missä vastaanottaja eli potentiaalinen asiakas viettää mielellään muutenkin aikaa.

Mihin some-mainonnasta on apua?

Some-mainonnalla on mahdollista parantaa yrityksen mielikuvaa, vahvistaa brändiä, lanseerata uusia tuotteita tai saada viestisi kuuluville. Tarkoitus mainonnalla on tuoda myös liidejä ja kauppaa.

Some-mainontaa voi siis hyödyntää useaan eri tarpeeseen kuten:

  • Tapahtumamarkkinointi
  • Tarjoukset
  • Kampanjat
  • Jälkimarkkinointi
  • Rekrytointi tai työnantajamielikuva
  • Asiakastarinat ja referenssit
  • Tutorialit
  • Lanseeraus ja brändäys

Somessa voit tehdä suoraa kauppaa mainonnan avulla

Sosiaalisessa mediassa voi näkyvä usealla eri tavalla. Pääasia, että siellä näkyy, koska sitä kautta saat tuotteesi ja palvelusi esille ja teet helpommin kauppaa. Vaihtoehtoja sosiaalisen median mainontaan on paljon ja keinoja näkyä on useita asiakaspolun eri vaiheissa.

Oikein kohdennetulla mainoksella voit herättää asiakkaan mielenkiinnon ja houkutella hänet verkkosivuille ostoksille sekä tutustumaan eri tuotteisiin. Some -mainosmuotoja on yksittäinen kuva, video tai karuselli (vähintään kaksi kuvaa tai videota). Mikäli ostosta ei syystä tai toisesta tehty sillä hetkellä loppuun, voidaan asiakasta muistuttaa tarjouksesta jälkimarkkinoinnin avulla.

Some-mainonnassa kannattaa olla mainosbudjetti

Sosiaalisessa mediassa maksutonta eli orgaanista näkyvyyttä on yrityksille tarjolla enää hyvin niukasti, mutta jo pienellä mainosbudjetilla saa lisänäkyvyyttä ja buustausta esimerkiksi postaukselle. Some-mainonnassa on hyvät kohdennusmahdollisuudet ja näkyvyys on edullista, jolloin pienelläkin budjetilla on helppo lähteä liikkeelle.

Some-mainontaa voidaan toteuttaa yksi kampanja kerrallaan tai pidemmällä tähtäimellä, jolloin aloitetaan some -suunnitelmalla ja sen mukaisella tuotannolla. Ota rohkeasti yhteyttä ja jutellaan lisää juuri teille soveltuvasta some-mainonnasta.

Facebook -mainonta

Meiltä Facebook-mainonnan ratkaisut tehokkaasti myös pienellä budjetilla. Facebook on yksi suurimpia sosiaalisen median palveluita ja tarjoaa monipuolisen kohdistamisen mahdollisuuden. Tällä hetkellä Facebookia käyttää n. 3 miljoonaa suomalaista.

Facebook-mainontaa voi aloittaa kokeilemalla yksittäistä Facebook-mainosta pienemmällä budjetilla. Some-mainonta Facebookissa on tehokasta, helposti kohdistettavaa ja myös mitattavaa. Oletpa miettinyt isoa tai pientä Facebook-kampanjaa kannattaa meiltä pyytää tarjousta.

Instagram-mainonta

Instagram-mainonnalla tavoitat Suomessa yli miljoona käyttäjää. Muihin some-kanaviin verrattuna sen käyttäjät ovat tutkimusten mukaan myös aktiivisempia. Sosiaalisen median markkinointi Instagramissa on usein hyvin visuaalista. Mainoksia näkyy niin uutisvirrassa, insta-tv:ssä, kuin tarinoissa. Mainostamisen mahdollisuudet Instagramissa on toteutettavissa myös pienellä budjetilla. Ota yhteyttä ja ideoidaan teille yhdessä some-mainos Instagramiin.